آمار مقدماتی برای علوم رفتاری مقدمه ای بر مفاهیم و اصول آماری ارائه

آمار مقدماتی برای علوم رفتاری مقدمه ای بر مفاهیم و اصول آماری ارائه می دهد. این کتاب بر استحکام رویه‌های پارامتری تأکید می‌کند که در آن آزمون‌های مهمی مانند t و F نتایج دقیقی به دست می‌دهند، حتی اگر مفروضاتی مانند واریانس‌های جمعیتی برابر و توزیع‌های عادی جمعیت به خوبی برآورده نشوند. این کتاب که در سه بخش شامل 16 فصل سازماندهی شده است، با مروری بر منطقی که بیشتر تحقیقات علوم رفتاری بر اساس آن استوار است، یعنی استنتاج استنتاج در مورد یک جمعیت بر اساس داده های به دست آمده از یک نمونه، آغاز می شود. این متن سپس به بررسی هدف اولیه آمار توصیفی برای بیرون آوردن نظم از هرج و مرج می پردازد. فصل های دیگر مفهوم متغیر بودن و کاربردهای آن را در نظر می گیرند. این کتاب همچنین ویژگی های اساسی یک گروه از نمرات را مورد بحث قرار می دهد. فصل آخر به تحلیل کای دو می پردازد. این کتاب منبع ارزشمندی برای دانشجویان رشته آمار و همچنین برای دانشجویان کارشناسی روانشناسی، جامعه شناسی و آموزش است.هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری (ABET) با بازدید از سایت خود در سال‌های 1992-1993 معیاری را معرفی کرد که "دانشجویان باید دانش کاربرد آمار در مسائل مهندسی را نشان دهند." از آنجایی که اکثر برنامه های درسی مهندسی با الزامات رشته خود پر می شوند، معمولاً برای دو ترم سنتی احتمالات و آمار وقت ندارند. تلاش برای متراکم کردن آن مطالب در یک ترم منفرد اغلب منجر به صرف زمان زیادی روی احتمال می شود که آمارهای مفید برای طراحی و تجزیه و تحلیل آزمایشات مهندسی/علمی هرگز پوشش داده نمی شود. در توسعه یک دوره یک ترم که هدف آن آشنایی دانشجویان مهندسی/علمی با مفیدترین روش های آماری بود، این کتاب برای رفع این نیازها ایجاد شد.
طراحی و تجزیه و تحلیل آماری آزمایش ها و مسائل مهندسی را ارائه می دهدآمار مقدماتی برای روانشناسی: منطق و روش ها مفاهیم طراحی تجربی را ارائه می دهد که به دقت با مواد آماری در هم تنیده شده است. این کتاب بر شفاهی نتیجه‌گیری به آزمایش‌ها تأکید می‌کند، که ابزار دیگری برای انتقال دلایل تحلیل‌های آماری است. این کتاب که در 17 فصل سازماندهی شده است، با مروری بر روش های جایگزین برای بیان نتیجه گیری از یک تعامل مهم آغاز می شود. این متن سپس تحلیل واریانس را ارائه کرده و علامت جمع و کاربرد آن را معرفی می کند. فصل های دیگر توزیع فراوانی را به عنوان هر گونه ارائه داده ای در نظر می گیرند که فرکانس رخ دادن هر امتیاز را ارائه می دهد. این کتاب همچنین تفاوت‌های بین افراد و افراد را مورد بحث قرار می‌دهد، که منبع ثابتی از تنوع در نمرات آزمون، و در بسیاری از اندازه‌گیری‌های دیگر افراد است. فصل آخر به دانش کار حساب و جبر ابتدایی می پردازد. این کتاب منبع ارزشمندی برای دانشجویان و روانشناسان است.
از طریق ارائه مدل‌های آماری برای تکنیک‌های یادگیری پیشرفته، یک رویکرد دانش‌آموز پسند را ارائه می‌دهدتجزیه و تحلیل سیستم های مقدماتی برای مهندسان فرآیند تاکید بر مدل های پویا به دست آمده با استفاده از تعادل مواد و انرژی در حالت ناپایدار دارد. به عنوان مثال می توان به واکنش های شیمیایی، انتقال گرما و جرم و توزیع زمان اقامت در
سیستم های جریان اشاره کرد. این کتاب به عنوان متنی در مقطع کارشناسی برای مهندسین فرآیند سال اول یا ارشد در نظر گرفته شده است. این ریاضیات مورد نیاز برای دوره های پیشرفته تر در کنترل فرآیند، مهندسی واکنش شیمیایی و طراحی فرآیند را فراهم می کند.
روش های آماری ضروری و مفیدی که توسط مهندسان و دانشمندان استفاده می شود را پوشش می دهد


تلگرافر

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دانلود رايگان کتاب دعانويسي pdf با لينک مستقيم برای مذهبی ها

شیمی آلی مقدماتی یک نمای کلی از شیمی آلی و نحوه تمرین شیمی آلی مدرن ارائه

برنامه فیزیکی موزه فرهنگی جدید که توسط کمیته بین المللی المپیک به رسمیت شناخته شده